De consulten kunnen niet beschouwd worden als (vervanging van) medische- en/of psychiatrische consulten en behandelingen. Indien je onder medische- en/of psychiatrische behandeling bent, wordt geadviseerd met de behandelende arts te overleggen of deelname aan consulten wenselijk is. Bij ernstige en langdurige klachten/ziekten altijd een arts raadplegen.
Julianne Driessen/Praktijk True Colours kan niet aansprakelijk gesteld worden voor persoonlijke schade, of het verlies of schade aan kleding, sieraden of andere eigendommen. Dit geldt voor alle werkzaamheden die verricht worden door Julianne Driessen/Praktijk True Colours of onder supervisie van Julianne Driessen/Praktijk True Colours, dus zowel tijdens consulten, workshops, cursussen, en/of paardencoaching sessies.
Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
“Met ingang van 1 januari 2017 moeten alle zorgverleners in Nederland voldoen aan eisen die in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) worden gesteld. Ook mijn praktijk voldoen aan deze eisen. Graag leg ik kort uit wat dit betekent.
Klachtenfunctionaris
Het kan voorkomen dat u als cliënt van mijn praktijk een klacht heeft over de geboden zorg. Mijn voorkeur gaat er naar uit dat u deze klacht rechtstreeks met mij bespreekt. Mocht u dat om welke reden dan ook niet prettig vinden, dan /bied ik u aan om gratis gebruik te maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Geschilleninstantie
Het staat u vrij – indien de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot het door u gewenste resultaat leidt – u te wenden tot de onafhankelijke en door het ministerie van VWS erkende geschilleninstantie waarbij ik ben aangesloten.
Met ingang van 1 januari 2017 is mijn praktijk bij een erkende geschilleninstantie aangesloten. De geschilleninstantie is gemachtigd om bindende adviezen uit te brengen om zo tot een schikking tussen de partijen te komen. Eventueel kan ook een schadeclaim worden toegekend. Meer informatie vindt u via de website van het NIBIG.
Contact
Wanneer u een klacht heeft, kunt u contact opnemen met het NIBIG via klachten@nibig.nl. Zij zullen u informeren over de mogelijkheden en eventuele verdere procedure.“